Publication:
Las expectativas hacia la integración de las TIC en educación desde una perspectiva fenomenológica

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2014-06
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
El presente artículo, desde una perspectiva fenomenológica, lleva a cabo una reflexión crítica en torno a las significaciones construidas socialmente en relación al uso de la tecnología, tomando como base las expectativas hacia la integración de las TIC, como predisposiciones que un determinado sujeto tiene para actuar. Se aboca a comprender, describir y profundizar en torno a las expectativas que profesores y estudiantes, como principales sujetos implicados de manera directa en el proceso de enseñanza-aprendizaje, tienen de las TIC como recursos de apoyo a la formación.
This paper makes a critical reflection around the socially constructed meanings regarding the use of the technology from a phenomenological perspective, taking as basis expectations towards the integration of ICT, as predispositions that a given subject has to act. It approaches to understand, describe and deepen around the expectations that teachers and students, as subjects directly involved in the teaching-learning process, have for ITC as training support resources.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, nº1, 2014, p. 29-40
Bibliographic reference
IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, nº1, 2014, p. 29-40
Photography rights