Publication:
La enseñanza de los paisajes urbanos de Córdoba a través de las redes sociales: Una experiencia en la formación del Profesorado de Educación Primaria.

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2018
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide. Área de Historia del Arte
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
La aparición y generalización de las redes sociales basadas en el uso de imágenes, como es el caso de Instragram, ha supuesto toda una revolución en las tecnologías de la información y la comunicación. Su adecuada y adaptada utilización como recurso didáctico en la formación del profesorado intenta hacer el aprendizaje más motivador y cercano a la realidad del alumnado. En el caso que nos ocupa, se presenta una experiencia centrada en el aprendizaje de los paisajes urbanos mediante el uso de imágenes a través de redes sociales dentro de la asignatura Didáctica del Medio Ambiente en Educación Primaria.
The emergence and generalization of social networks based on the use of images, as in the case of Instragram, has meant a revolution in information and communication technologies. Its adequate and adapted use as didactic resource in teacher training program tries to make the learning more motivating and close to the reality of the students. In the present case, is an experience centered on the learning of urban landscapes using images through Social networking within the subject Didactics of the Environment in Primary Education.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
Photography rights