Publication:
Gender stereotypes among Spanish university students about psychosocial risks in childhood

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2019-06-24
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Recent studies have shown that gender stereotypes are not sensitive to social changes. There is a gap in how gender is treated in college. This study is part of an innovation project to improve teaching quality in university. We aim to analyze the presence of gender stereotypes related to at-risk childhood in a sample of 113 university students. Most students considered that some circumstances, like substance consumption, are more likely in boys. On the contrary, they think that looking after siblings or anxiety are more common in girls. Results show the need to incorporate the gender perspective into universities. The special needs of the at-risk girls require further research and specialized training
Estudios recientes han mostrado que los estereotipos de género no son sensibles a los cambios sociales. Hay un vacío sobre cómo el género es tratado en la educación universitaria. Este estudio se enmarca en un proyecto de innovación para la mejora de la calidad docente en la universidad. Pretendemos analizar la presencia de estereotipos de género relacionados con menores en riesgo en una muestra de 113 universitarios. La mayoría de los estudiantes considera que algunas circunstancias, como el uso de sustancias, son más probables en chicos. Por el contrario, piensan que el tener que cuidar de los hermanos o la ansiedad son más comunes en chicas. Los resultados muestran la necesidad de incorporar la perspectiva de género en las universidades. Las necesidades de las chicas en riesgo requieren más investigación y formación especializada.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 12, 2019, págs. 217-232
Photography rights