Publication:
Futuros profesionistas de la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco practicando valores

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2018-11-13
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Para ser un buen universitario no basta con dominar saberes y habilidades técnicas, sino que es necesario adoptar un fuerte compromiso ético en la defensa de la justicia social, equidad y dignidad humana. Tomado en cuenta estas características, se decidió analizar la frecuencia con la que practican valores los universitarios, con el fin de desarrollar en los estudiantes mejoras en sus comportamientos tanto individuales como colectivos y propiciar una formación integral en ellos, en relación con factores académicos, sociales y familiares. La investigación fue desarrollada a través de cuestionario aplicado a 106 estudiantes sin importar el ciclo, turno o estado civil, durante el mes de julio del 2018, en la División Académica de Ciencias Económico Administrativas de la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. Fue posible conocer el nivel de desarrollo de los valores en los estudiantes. Los resultados apuntan que los universitarios demuestran un gran interés por utilizar los valores, respondiendo que sí los practican, y va dependiendo al entorno en que se relacionan, los alumnos construyen un sentido propio de los valores y los hacen parte esencial de su identidad.
To be a good university student it is not enough to master knowledge and technical skills, it is also necessary to adopt a strong ethical commitment in the defense of social justice, equity and human dignity. Taking these characteristics into consideration, it was decided to analyze the frequency in which the university students practice values, in order to improve the students individual and collective behaviors and to promote an integral formation in them, in relation to academic, social and family factors. The research was developed through a questionnaire applied to 106 students regardless of the cycle, shift or marital status, during the month of July 2018, in the Academic Division of Economic and Administrative Sciences of the Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. It was possible to know the level of development of the values in the students. The results indicate that university students show a great interest in using values, answering that they do practice them, and depending on the environment in which they relate, students build a sense of values and make them an essential part of their identity.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
URL del artículo en la web de la Revista: https://www.upo.es/revistas/index.php/IJERI/article/view/3538
Bibliographic reference
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 11, 2019, págs. 185-197
Photography rights