Publication:
Concepto de felicidad mostrado desde Instagram y YouTube y sus efectos en el bienestar social de los jóvenes

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2022
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
En este trabajo se ha realizado una investigación sobre el contenido relacionado con la felicidad, publicado en YouTube e Instagram y su impacto en el bienestar social de los jóvenes, un colectivo de especial interés. Este sentimiento es percibido en vídeos, imágenes o textos que los consumidores de las plataformas publican o visualizan. Para su comprobación se ha optado por una metodología cualitativa, con grupos de discusión, para poder definir un concepto tan heterogéneo como este.
In this paper we develop research on happiness-related content posted on YouTube and Instagram and its impact on the social well-being of young people, a group of special interest. This feeling is perceived in videos, images or text that consumers of these platforms, post or view. A qualitative methodology has been chosen for its verification, using discussion groups, in order to be able to define such a heterogeneous concept as happiness.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
Photography rights