Publication:
An Interpretative Phenomenological Analysis of Challenges Faced by the University Teachers in Pakistan Amid Covid-19

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2020-07-29
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
This study aimed to analyze the challenges faced by the university teachers during the transition towards purely online-based classes due to Covid-19 outbreak in Pakistan. A qualitative research design was used by employing an interpretative phenomenological analysis approach to capture the experience of university teachers. Interviews were conducted with the participants selected through snowball sampling technique. The findings showed that the university teachers in Pakistan had to cope up with many challenges. The specific factors such as infrastructural problems, student's behavioral issues and difficulties in the assessment of student's performance indicate that physical classrooms are a more effective mode of learning than the online mode of learning. Finally, this is among the first studies in addressing the online learning challenges faced by university teachers in Pakistan during Covid-19 outbreak.
Este estudio tenía como objetivo analizar los desafíos a los que se enfrentan los profesores universitarios durante la transición hacia clases puramente en línea debido al brote de Covid-19 en Pakistán. Se utilizó un diseño de investigación cualitativa empleando un enfoque de análisis fenomenológico interpretativo para capturar la experiencia de los profesores universitarios. Se realizaron entrevistas con los participantes seleccionados a través de la técnica de muestreo de bolas de nieve. Y los resultados mostraron que los profesores universitarios en Pakistán tenían que hacer frente a muchos desafíos. Los factores específicos como los problemas de infraestructura, las dificultades de comportamiento de los estudiantes y las dificultades en la evaluación del rendimiento de los estudiantes indican que las aulas físicas son un modo de aprendizaje más eficaz que el modo de aprendizaje en línea. Finalmente, este es uno de los primeros estudios para abordar los desafíos de aprendizaje en línea que enfrentan los profesores universitarios en Pakistán durante el brote de Covid-19.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 15, 2021, págs. 260-272
Photography rights