Emergency remote teaching of English as a foreign language during COVID-19: Perspectives from a university in China

2020-07-29
Universidad Pablo de Olavide
Given the circumstances of the global pandemic, universities around China and across the globe have suspended face to face (F2F) classes and transitioned to emergency remote teaching (ERT). University students in China have been the first to go through the whole semester's ERT including College English, a compulsory language course for almost all the first- and second-year students of non-English majors. This article adopted a mixed-methods design, a survey followed by a qualitative visual method, gathered data on students' experience about ERT of College English and presented an investigation into detailed interactive process of the classes. The data analysis on the learners' engagement and the feedback from the learners provided a summary of the key threads of ERT classes. This study demonstrated that students held an extrinsic goal orientation, which did not differ from their face-to-face learning experience. ERT granted students more opportunities for interaction with their instructor and peers, while collaboration among students were limited. The research results can be connected to the larger fabric of global language teaching in crisis context, provide empirical lessons to educators, and help instructors with their future decision-making about technology-supported activities.
Dadas las circunstancias de la pandemia mundial, las universidades de China y de todo el mundo han suspendido las clases presenciales (F2F) y han pasado a la enseñanza remota de emergencia (ERT). Los estudiantes universitarios en China han sido los primeros en pasar por el ERT de todo el semestre, incluido el inglés universitario, un curso de idioma obligatorio para casi todos los estudiantes de primer y segundo año de especializaciones no inglesas. Este artículo adoptó un diseño de métodos mixtos, una encuesta seguida de un método visual cualitativo, recopiló datos sobre la experiencia de los estudiantes sobre ERT de inglés universitario y presentó una investigación sobre el proceso interactivo detallado de las clases. El análisis de datos sobre el compromiso de los alumnos y los comentarios de los alumnos proporcionaron un resumen de los hilos clave de las clases de ERT. Este estudio demostró que los estudiantes tenían una orientación de metas extrínseca, que no difería de su experiencia de aprendizaje cara a cara. ERT otorgó a los estudiantes más oportunidades de interacción con su instructor y compañeros, mientras que la colaboración entre los estudiantes fue limitada. Los resultados de la investigación se pueden conectar con el tejido más amplio de la enseñanza de idiomas global en un contexto de crisis, proporcionar lecciones empíricas a los educadores y ayudar a los instructores con su futura toma de decisiones sobre actividades apoyadas por la tecnología.
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 15, 2021, págs. 400-418