• español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
Ver ítem 
  •   RIO Principal
  • INVESTIGACIÓN
  • Departamento de Educación y Psicología Social
  • DEPS - Artículos de revistas
  • Ver ítem
  •   RIO Principal
  • INVESTIGACIÓN
  • Departamento de Educación y Psicología Social
  • DEPS - Artículos de revistas
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teacher beliefs and approaches to linguistic diversity. Spanish as a second language in the inclusion of immigrant students

Ver/
TATE_Edit Proof.pdf (746.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/10433/7799
Exportar
RefworksMendeleyEndNote
Compartir
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autoría
Rodríguez-Izquierdo, Rosa M.Autoridad UPO Orcid Dialnet
Palabras clave
Linguistic diversity
Language approaches
Spanish as a second language
Assimilationist approach
Multilingualism
Fecha de publicación
2020-04
Resumen
This study examines teachers' beliefs regarding linguistic diversity and their approaches to teaching Spanish as a second language (SSL) in the inclusion of immigrant students whose first language is not Spanish. Grounded in a qualitative study in multicultural schools in Andalusia (Spain), we compared the voices of two groups of teachers: regular teachers and specialist language teachers. Teachers reflected monolingual beliefs -from assimilationist to deficit approaches- and attached great importance to the role that SSL has for immigrant students. Results indicated the need for professional development for teachers to promote multilingualism based on beliefs of language-as-resource or language-as-right.
Colecciones
  • DEPS - Artículos de revistas [89]

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contacto | Aviso legal
 

 

Listar

Todo RIOComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

De interés

AyudaPreguntas frecuentesDepositar documentosPolíticasDerechos de autorNormativa

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contacto | Aviso legal