Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Cuetos, María del Pilar
dc.date.accessioned2018-10-01T15:53:44Z
dc.date.available2018-10-01T15:53:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-84-617-7683-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/5698
dc.description.abstractLa Historia del Arte ha pasado de crear y acumular conocimiento a asumir su relación directa con la preservación y la comunicación del patrimonio. Los criterios para emitir un juicio crítico de valor artístico, es decir, para reconocer una obra de arte como tal, son la autenticidad y la calidad y por ello debemos elaborar su crítica de autenticidad, la historia de todas las intervenciones que ha sufrido. Desconocerlas puede llevarnos aceptar los falsos históricos y a elaborar falsos historiográficos. La historia de la restauración es una metodología fundamental de la investigación histórico-artística. Nuestro proyecto de investigación en historia de la restauración del período franquista ha desarrollado herramientas de transferencia para comunicar el conocimiento científico que hemos elaborado, de manera que contribuya a la tutela y el disfrute de nuestro legado monumental.es_ES
dc.description.abstractThe History of the Art has moved from creating and accumulating knowledge to assume its direct relation with the preservation and the communication of the monumental heritage. The criteria to express a critical judgment of artistic value, that is to say, to recognize a work of art as such, are the genuineness and the quality and for it we must elaborate the critique of its genuineness, the history of all the interventions that masterpiece could have suffered. Ignore them can take accept the false historical ones and to elaborate wrong stories about the masterpieces. The history of the restoration is a fundamental tool of the historical - artistic investigation. Our project of investigation focused on the history of the architectural restoration during the Franco dictatorship has developed tools of transferring the scientific knowledge that we have elaborated to society, in order to communicate our scientific contribution, at the same time, At the same time it has a practical facet on having contributed to the guardianship, the knowledge and the enjoyment of our monumental legacy.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavide. Área de Historia del Artees_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectHistoria de la restauraciónes_ES
dc.subjectPatrimonioes_ES
dc.subjectCrítica de autenticidades_ES
dc.subjectComunicación del patrimonioes_ES
dc.titleHistoria del Arte y restauración del Patrimonio. De la erudición a la comunicación.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.description.versionPostprintes_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España