• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • Revista de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa
  • RevMetCuant Vol. 24 (2017)
  • View Item
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • Revista de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa
  • RevMetCuant Vol. 24 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análisis cualitativo comparativo difuso para determinar influencias entre variables socio-económicas y el rendimiento académico de los universitarios // Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis to Determine Effects from Socio-Economical Factors and University Students Performance

View/Open
2889-8959-1-PB.pdf (809.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/10433/5348
Export
RefworksMendeleyEndNote
Share
Statistics
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Authorship
Fedriani, Eugenio M.Autoridad UPO Orcid Dialnet Scopus; Romano Paguillo, Inmaculada Autoridad UPO Orcid
Palabras clave
economía de la educación
educación superior
análisis cualitativo comparativo
espacio europeo de educación superior
education economics
higher education
qualitative comparative analysis
European higher education area
Publication date
2017
Abstract
El objetivo de este artículo es explicar el rendimiento académico con la ayuda de una técnica novedosa: el análisis cualitativo comparativo difuso. Para hacerlo posible, se consideran diferentes variables que afectan a la educación superior, así como el rendimiento académico de los estudiantes universitarios. Los datos utilizados provienen de los diferentes grados impartidos en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Pablo de Olavide, de Sevilla (España), desde el año 2009, aunque la técnica utilizada puede ser fácilmente adaptada a otros colectivos y situaciones.------------------------------------The objective of this paper is to explain academic performance with the aid of an innovative technique: Fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA). To do so, different objective factors, which affect higher education, are analyzed and the academic performance of university students is also considered. Specifically, data of students on different degrees in the Facu ...
El objetivo de este artículo es explicar el rendimiento académico con la ayuda de una técnica novedosa: el análisis cualitativo comparativo difuso. Para hacerlo posible, se consideran diferentes variables que afectan a la educación superior, así como el rendimiento académico de los estudiantes universitarios. Los datos utilizados provienen de los diferentes grados impartidos en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Pablo de Olavide, de Sevilla (España), desde el año 2009, aunque la técnica utilizada puede ser fácilmente adaptada a otros colectivos y situaciones.------------------------------------The objective of this paper is to explain academic performance with the aid of an innovative technique: Fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA). To do so, different objective factors, which affect higher education, are analyzed and the academic performance of university students is also considered. Specifically, data of students on different degrees in the Faculty of Business Sciences of the Pablo de Olavide University of Seville since 2009 was used, but it is believed that the methodology described can be easily extrapolated.
Collections
  • RevMetCuant Vol. 24 (2017) [15]

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning
 

 

Browse

All of RIOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Of interest

HelpFaqDeposit documentsPoliciesCopyrightRegulation

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning