• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation
  • IJERI Núm. 07 (2017)
  • View Item
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation
  • IJERI Núm. 07 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La innovación educativa y la reducción del estrés en el alumnado

View/Open
2301-7093-1-SM.pdf (339.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/10433/4932
Export
RefworksMendeleyEndNote
Share
Statistics
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Authorship
Alba Quiñones, Virginia Serena
Palabras clave
Enseñanza superior
innovación educativa
disminución del estrés
aprendizaje cooperativo
University Education
Educational Innovation
Stress Reduction
Cooperative Learning.
Publication date
2016
Abstract
La asignatura Lengua Española. Aspectos Normativos es obligatoria y se ubica en el primer semestre del primer curso del Grado en Traducción e Interpretación. El hecho de que se imparta durante el primer contacto del alumnado con la institución universitaria nos ofrece la posibilidad (y el reto) de tratar de facilitar la incorporación de las/os alumnas/os en su nuevo contexto educativo y social, de estimular el establecimiento de nuevas redes sociales y de que se sientan  más seguras/os en este nuevo entorno educativo. Todo ello con el objetivo de que su incorporación a las aulas sea lo menos estresante posible; para esto, hemos recurrido al uso del aprendizaje cooperativo en una sección de la docencia.--------------------------------------------------------------------------The course Formal Aspects of Spanish Language is a core subject of the first semester of the first year of the Degree in Translation and Interpreting. The fact that is taught during the first contact of students ...
La asignatura Lengua Española. Aspectos Normativos es obligatoria y se ubica en el primer semestre del primer curso del Grado en Traducción e Interpretación. El hecho de que se imparta durante el primer contacto del alumnado con la institución universitaria nos ofrece la posibilidad (y el reto) de tratar de facilitar la incorporación de las/os alumnas/os en su nuevo contexto educativo y social, de estimular el establecimiento de nuevas redes sociales y de que se sientan  más seguras/os en este nuevo entorno educativo. Todo ello con el objetivo de que su incorporación a las aulas sea lo menos estresante posible; para esto, hemos recurrido al uso del aprendizaje cooperativo en una sección de la docencia.--------------------------------------------------------------------------The course Formal Aspects of Spanish Language is a core subject of the first semester of the first year of the Degree in Translation and Interpreting. The fact that is taught during the first contact of students with the University gives us the opportunity (and the challenge) to facilitate their incorporation in this new educational and social context, to encourage the establishment of new social networks between the students and to try to make them feel more secure in this unknown educational environment. The goal is to make their induction in the classroom as stress-free as possible. In order to achieve these aims, we have opted for the use of cooperative learning, as an educational tool with an immense power of socialization, in a section of the teaching.
Collections
  • IJERI Núm. 07 (2017) [19]

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning
 

 

Browse

All of RIOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Of interest

HelpFaqDeposit documentsPoliciesCopyrightRegulation

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning