• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • Atrio: Revista de historia del arte
  • Atrio núm. 17 (2011)
  • View Item
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • Atrio: Revista de historia del arte
  • Atrio núm. 17 (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El origen de la Casa de Pilatos de Sevilla: 1483-1505.

View/Open
atrio-17-origen.pdf (1001.Kb)
URI
http://hdl.handle.net/10433/395
Export
RefworksMendeleyEndNote
Share
Statistics
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Authorship
Aranda Bernal, Ana
Palabras clave
Mudéjar
Arquitectura medieval
Género
Patrimonio artístico sevillano
Casa de Pilatos (Sevilla)
Ribera, Catalina de
Enríquez, Pedro
Enriquez de Ribera, Fadrique
Medieval architecture
Feminist art
Sevillan artistic heritage
Publication date
2011
Abstract
Se analiza la edificación del palacio al final de la baja edad media, así como las influencias recibidas de las artes andalusíes, mudéjares y góticas. Teniendo en cuenta que, tres décadas después de la edificación, se inició un interminable proceso de ampliaciones y reformas, se han estudiado especialmente la evolución espacial, los materiales, las formas constructivas y decorativas del inmueble. Poniendo todo ello en relación con las circunstancias sociales, ad­ministrativas y económicas en que vivieron durante este período tanto la familia Enríquez de Ribera, promotora de la obra, como el entorno de Sevilla y Castilla.
 
This study analyzes the construction of the Sevillian palace Casa de Pilatos in the very Late Middle Ages, as well as the influences of the Andalusian, Moorish and Gothic style. Considering that, three decades after the building was concluded, an endless process of upgrading and refurbishment started, a study was demanded to look at the evolution of the space, the materials and the construction details and de­coration of the state. The larger social, administrative and economic circumstances of the property developer Enriquez de Ribera were also considered with especial emphasis on the Seville and Castilian context
 
Descripción

Atrio: Revista de historia del arte nº 17 (2011), p. 133-172

Collections
  • Atrio núm. 17 (2011) [11]

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning
 

 

Browse

All of RIOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Of interest

HelpFaqDeposit documentsPoliciesCopyrightRegulation

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning