• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • Atrio: Revista de historia del arte
  • Atrio núm. 17 (2011)
  • View Item
  •   RIO Home
  • PUBLICACIONES UPO
  • Revistas UPO
  • Atrio: Revista de historia del arte
  • Atrio núm. 17 (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un San José atribuido a La Roldana en el Convento de Santa María la Real de Bormujos, Sevilla.

View/Open
atrio-17-san-jose.pdf (503.6Kb)
URI
http://hdl.handle.net/10433/389
Export
RefworksMendeleyEndNote
Share
Statistics
View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
Authorship
Herrera García, Francisco J.; Pérez de Tena, Ana
Palabras clave
Roldán, Luisa
Roldán, Pedro
Escultura
Barroco
de los Arcos, Luis Antonio
Escultora de Cámara en la Corte de Madrid
Sculpture
Baroque
Chamber¿s sculptor of the Court of Madrid
Publication date
2011
Abstract
La artista Luisa Roldán, escultora de Cámara de Carlos II y Felipe V, hija del gran maestro escultórico Pedro Roldán, es una de las artistas de finales del barroco sevillano que despiertan más interés por la proliferación de sus obras en un periodo relativamente corto y fecundo a caballo entre su etapa andaluza de Sevilla (1671-1683), Cádiz (1687-1689) y la etapa cortesana de Madrid (1692-1706). La obra que presentamos es una aportación basada principalmente en un estudio com­parativo con otras obras de la autora. Por sus similitudes nos han llevado a pensar en la atribución a su mano.
 
The artist Luisa Roldán, sculptor of House of Carlos II and Felipe V, daughter of the great sculptural master Pedro Roldán, is one of the last of the Sevil­lian baroque artists that arouse more interest in the proliferation of their works in a relatively short and fruitful period between his Andalusian stage of Seville (1671- 1683), Cádiz (1684-1687) and the courtly stage of Madrid (1692-1706). The study of the work we present, is a contribution based primarily on a comparative study with other works of the author that, by their similarities, have led us to think about possible attribution to her hand.
 
Descripción

Atrio: Revista de historia del arte nº 17 (2011), p. 59-68

Collections
  • Atrio núm. 17 (2011) [11]

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning
 

 

Browse

All of RIOCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Of interest

HelpFaqDeposit documentsPoliciesCopyrightRegulation

BIBLIOTECA CRAI  ©  2015 Universidad Pablo de Olavide
Contact Us | Legal warning