Show simple item record

dc.contributor.authorHornungová, Jana
dc.date.accessioned2017-03-16T12:37:34Z
dc.date.available2017-03-16T12:37:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRevista de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/3618
dc.description.abstractThis article is focused on the identification of social performance factors. For this purpose, a multidimensional statistical method -factor analysis- was used. The basic set for the selection of indicators was the concept (and the social tool) of Corporate Social Responsibility, subsequently, the questionnaire was constructed. Empirical research was attended by 32 companies, from the Area of Information and Communication Activities (CZ-NACE, section J), with the number of employees over 250.The aim of the factor analysis was selection of significant indicators and performance factors for selected area from the input database. On the basis of the paper, there were evaluated: three social factors from the area of working environment and two social factors from the area of local community. The understanding of their application into the internal management shall be necessary prior to company's decision regarding the measures of key performance indicators.------------------------------------Este artículo se centra en la identificación de factores de rendimiento social. Para este propósito, se utilizó el método estadístico multidimensional del análisis factorial. El conjunto básico para la selección de indicadores fue el concepto (y el instrumento social) de la Responsabilidad Social Corporativa; posteriormente, se construyó un cuestionario. En la investigación empírica participaron 32 empresas, desde el Área de Actividades de la Información y la Comunicación (sección J, CZ-NACE), con un número de empleados superior a 250.El objetivo del análisis de los factores fue la selección de indicadores relevantes y factores de rendimiento para el área seleccionada de la base de datos de partida. Basándose en el trabajo, se evaluaron tres factores sociales del área del ambiente de trabajo y dos factores sociales del ámbito de la comunidad local. El entendimiento de su aplicación en la gestión interna se considera necesaria antes de la decisión de la empresa en cuanto a las medidas de los indicadores clave de rendimiento.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherhttps://www.upo.es/emch/portada
dc.relation.publisherversionhttp://www.upo.es/revistas/index.php/RevMetCuant/article/view/2197
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa
dc.subjectBusiness management
dc.subjectperformance
dc.subjectindicators
dc.subjectfactor analysis
dc.subjectadministración de empresas
dc.subjectrendimiento
dc.subjectindicadores
dc.subjectanálisis factorial
dc.titleFactor Analysis: An Instrument for Selection of Social Performance Factors // Análisis factorial: un instrumento de selección de factores sociales de rendimiento
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.versionArtículo revisado por pares
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record