Un arte para la evangelización. Las pinturas murales del templo doctrinero de Sutatausa
View/ Open
Metadata
Show full item recordAuthorship
Almansa Moreno, José ManuelPalabras clave
Pintura muralarquitectura religiosa
Colombia
wallpainting
religious architecture.
Publication date
2008Abstract
El conjunto doctrinero de Sutatausa es uno de los más interesantes de los conservados en el altiplano cundiboyacese de Colombia, al conservar tanto el templo como la plaza atrial y sus capillas posas. Además de esto, al interior del templo y en una de las capillas existe un cuidado programa mural, con iconografía relativa a la Pasión de Cristo y a la Resurrección, con influencia de conocidos grabados europeos, destinado a la evangelización de los indios del Nuevo Reino de Granada.-----------------------------------------------------------------------------The doctrinal set of Sutatausa is one of most interesting of the conserved in the plateau cundiboyacese of Colombia, when conserving so much the temple as the atrial square and the chapels in the corners. In addition to this, to the interior of the temple and in one of the chapels exists a care program of wallpainting, with iconography relative to the Passion of Christ and the Resurrection, with influence of known engravings Europ ...
El conjunto doctrinero de Sutatausa es uno de los más interesantes de los conservados en el altiplano cundiboyacese de Colombia, al conservar tanto el templo como la plaza atrial y sus capillas posas. Además de esto, al interior del templo y en una de las capillas existe un cuidado programa mural, con iconografía relativa a la Pasión de Cristo y a la Resurrección, con influencia de conocidos grabados europeos, destinado a la evangelización de los indios del Nuevo Reino de Granada.-----------------------------------------------------------------------------The doctrinal set of Sutatausa is one of most interesting of the conserved in the plateau cundiboyacese of Colombia, when conserving so much the temple as the atrial square and the chapels in the corners. In addition to this, to the interior of the temple and in one of the chapels exists a care program of wallpainting, with iconography relative to the Passion of Christ and the Resurrection, with influence of known engravings European, destined to the evangelization of the Indians of the New Kingdom of Granada.