Daily practice test: effects on mathematics performance in solving the fundamental operations on fractions
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Alenton, Jun CarlPalabras clave
EducationMathematics Performance
Daily Practice Test
Pedagogy
Fractions
Publication date
2022-12-19Abstract
This experimental study evaluated the effects of implementing the Daily Practice test in solving fundamental operations on fractions as one of the deficiencies of students in Mathematics. Moreover, achievement test results reveal that one of the weaknesses of the students is mastery and computational fluency in solving problems involving fractions. The study aimed to compare daily testing and conventional review as a tool to master concepts involving fractions. This was made through the pre-posttest in the students’ performance before and after being exposed to daily testing. The respondents were grouped according to conventional review and a group exposed to the daily testing for eight weeks. Two distinct classes; experimental (n=75) and control (n=75) groups were randomly chosen. The results revealed that the students in both groups showed Below Average performance in the pretest but manifested a significant difference in the actual mean in the post-test. Both groups displayed si ...
This experimental study evaluated the effects of implementing the Daily Practice test in solving fundamental operations on fractions as one of the deficiencies of students in Mathematics. Moreover, achievement test results reveal that one of the weaknesses of the students is mastery and computational fluency in solving problems involving fractions. The study aimed to compare daily testing and conventional review as a tool to master concepts involving fractions. This was made through the pre-posttest in the students’ performance before and after being exposed to daily testing. The respondents were grouped according to conventional review and a group exposed to the daily testing for eight weeks. Two distinct classes; experimental (n=75) and control (n=75) groups were randomly chosen. The results revealed that the students in both groups showed Below Average performance in the pretest but manifested a significant difference in the actual mean in the post-test. Both groups displayed significant improvement in solving fundamental operations on fractions. Further, the achievement of students under the Daily Practice Test showed Above Average performance and significantly helped in the improvement of students’ mastery in solving the fundamental operations on fractions. The paper concludes that daily testing has a positive impact on students’ mastery and have shown improvement in their study habits as tested often.
Este estudio experimental evaluó los efectos de implementar la prueba de práctica diaria en la resolución de operaciones fundamentales en fracciones como una de las deficiencias de los estudiantes de matemáticas. Además, los resultados de las pruebas de rendimiento revelan que una de las debilidades de los estudiantes es el dominio y la fluidez computacional para resolver problemas que involucran fracciones. El estudio tuvo como objetivo comparar las pruebas diarias y la revisión convencional como una herramienta para dominar los conceptos que involucran fracciones. Esto se realizó a través de la prueba previa y posterior en el rendimiento de los estudiantes antes y después de estar expuestos a las pruebas diarias. Los encuestados se agruparon según la revisión convencional y un grupo expuesto a las pruebas diarias durante ocho semanas. Dos clases distintas; Los grupos experimentales (n = 75) y de control (n = 75) fueron elegidos al azar. Los resultados revelaron que los estudiante ...
Este estudio experimental evaluó los efectos de implementar la prueba de práctica diaria en la resolución de operaciones fundamentales en fracciones como una de las deficiencias de los estudiantes de matemáticas. Además, los resultados de las pruebas de rendimiento revelan que una de las debilidades de los estudiantes es el dominio y la fluidez computacional para resolver problemas que involucran fracciones. El estudio tuvo como objetivo comparar las pruebas diarias y la revisión convencional como una herramienta para dominar los conceptos que involucran fracciones. Esto se realizó a través de la prueba previa y posterior en el rendimiento de los estudiantes antes y después de estar expuestos a las pruebas diarias. Los encuestados se agruparon según la revisión convencional y un grupo expuesto a las pruebas diarias durante ocho semanas. Dos clases distintas; Los grupos experimentales (n = 75) y de control (n = 75) fueron elegidos al azar. Los resultados revelaron que los estudiantes en ambos grupos mostraron un rendimiento por debajo del promedio en la prueba previa, pero manifestaron una diferencia significativa en la media real en la prueba posterior. Ambos grupos mostraron una mejora significativa en la resolución de operaciones fundamentales en fracciones. Además, el logro de los estudiantes bajo la Prueba de práctica diaria mostró un rendimiento superior al promedio y ayudó significativamente a mejorar el dominio de los estudiantes para resolver las operaciones fundamentales en fracciones. El documento concluye que las pruebas diarias tienen un impacto positivo en el dominio de los estudiantes y han mostrado una mejora en sus hábitos de estudio como se evalúa con frecuencia.
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- IJERI Núm. 18 (2022) [17]