Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez Sidón, Gilberto
dc.contributor.authorSaavedra Leyva, Rafael Eduardo
dc.contributor.authorMorones Carrillo, Ana Lourdes
dc.date.accessioned2021-06-29T09:07:09Z
dc.date.available2021-06-29T09:07:09Z
dc.date.issued2020-12-01
dc.identifier.citationRevista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, ISSN-e 1886-516X, Vol. 30, 2020, págs. 312-326es_ES
dc.identifier.issn1886-516X
dc.identifier.doi10.46661/revmetodoscuanteconempresa.3512
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/11145
dc.description.abstractEn el presente artículo se analiza el capital social como factor de emprendimiento en los países de la OCDE. Se utilizan las bases de datos del Global Entrepreneurship Monitor (GEM) y la World Values Survey (WVS). De la primera se obtiene la variable de emprendimiento y de la segunda se obtienen variables de capital social, como la confianza y la pertenencia a un grupo del tejido social. Se utiliza un modelo de panel con efectos aleatorios. Los resultados sugieren que las variables de capital social impactan positivamente en la actividad de emprendimiento, incrementando su probabilidad de éxito, no solo en la fase inicial sino también en el largo plazoes_ES
dc.description.abstractIn the present article, social capital is analyzed as entrepreneurship factor across OECD countries. The databases of Global Entrepreneurship Monitor (GEM) and the World Values Survey (WVS) are used. Entrepreneurship variable is obtained from GEM, and social capital variables are obtained from WVS. Confidence and to belong a social group are considerate as social capital variables. A panel model with random effects is used. The results suggest that social capital variables have a positive impact on entrepreneurial activity, increasing their probability of success, not only in the initial phase but also in the long term.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEmprendimientoes_ES
dc.subjectCapital sociales_ES
dc.subjectConfianzaes_ES
dc.subjectEmpresases_ES
dc.subjectEntrepreneurshipes_ES
dc.subjectSocial capitales_ES
dc.subjectTrustes_ES
dc.subjectEnterprisees_ES
dc.titleCapital Social como factor de emprendimiento en los países de la OCDE: implementación de un modelo con datos de paneles_ES
dc.title.alternativeSocial capital as an entrepreneurship factor in OECD countries: implementation of a model with panel dataes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional