Show simple item record

dc.contributor.authorHidayah, Yayuk
dc.contributor.authorHalimah, Lili
dc.contributor.authorTrihastuti, Meiwatizal
dc.contributor.authorDewie, Dinie Anggraeni
dc.contributor.authorFeriandi, Yoga Ardian
dc.contributor.authorDianasari, Dianasari
dc.date.accessioned2021-06-21T09:11:50Z
dc.date.available2021-06-21T09:11:50Z
dc.date.issued2020-07-29
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 15, 2021, págs. 373-387es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.5329
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/11002
dc.description.abstractNumber of problems as cause of Covid-19 pandemic have continued to appear in various sectors as it rapidly spreads. In education sector, students are no longer able to study freely in classroom and even go to school to study. In this case, changing the way of learning is a form of consistency to educate them in various situations and conditions, especially during the Covid-19 pandemic. In this study, we investigated how the response of students through prospective elementary school teachers in Indonesia to learn Citizenship Education which was implemented remotely at home with an online learning scheme during the Covid-19 Pandemic. We used qualitative and quantitative research method in this study. To collect data, we used questionnaires distributed to 508 students in the Special Region of Yogyakarta, Bandung City, Cirebon City West Java Province by using Google Form. In addition, we also conducted some interviews with a number of students by using an online application to obtain valid data. Based on the research, there were good and bad student learning attitudes in the Citizenship Education course. A good student learning attitude was shown by enthusiasm in the learning-based video, while the bad attitude of students is shown by the lack of effectiveness in understanding the concept of Citizenship Education.es_ES
dc.description.abstractNumerosos problemas como el resultado de la pandemia de Covid-19 han continuado apareciendo en varios sectores a medida que se propaga rápidamente. En el sector educativo, los estudiantes ya no pueden estudiar libremente en el aula e incluso ir a la escuela a estudiar. En este caso, cambiar la forma de aprender es una forma de coherencia para educarlos en diversas situaciones y condiciones, especialmente durante la pandemia de Covid-19. En este estudio, investigamos cómo la respuesta de los estudiantes a través de futuros maestros de escuela primaria en Indonesia para aprender Educación para la Ciudadanía que se implementó de forma remota en casa con un esquema de aprendizaje en línea durante la pandemia Covid-19. Utilizamos el método de investigación cualitativa y cuantitativa en esteestudio. Para recopilar datos, utilizamos cuestionarios distribuidos a 508 estudiantes en la Región Especial de Yogyakarta, Ciudad de Bandung, Ciudad de Cirebon, Provincia de Java Occidental mediante el uso de Google Form. Además, también realizamos algunas entrevistas con varios estudiantes utilizando una aplicación en línea para obtener datos válidos. Según la investigación, hubo buenas y malas actitudes de aprendizaje de los estudiantes en el curso de Educación para la Ciudadanía. Una buena actitud de aprendizaje de los estudiantes se mostró por el entusiasmo en el video basado en el aprendizaje, mientras que la mala actitud de los estudiantes se muestra por la falta de efectividad en la comprensión del concepto de Educación para la Ciudadanía.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCovid-19es_ES
dc.subjectCitizenship Educationes_ES
dc.subjectIndonesiaes_ES
dc.titleHow Did Prospective Elementary School Teacher Learn Citizenship Education during the Pandemic Covid-19 in Indonesia?es_ES
dc.title.alternative¿Cómo aprendieron los futuros maestros de escuela primaria en Indonesia la educación para la ciudadanía durante la pandemia de Covid 19?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional