Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa, Faisal
dc.contributor.authorKhursheed, Ambreen
dc.contributor.authorRizvi, Syed Muhammad Usama
dc.contributor.authorZahid, Ahsan
dc.contributor.authorAkhtar, Ayesha
dc.date.accessioned2021-06-18T12:03:21Z
dc.date.available2021-06-18T12:03:21Z
dc.date.issued2020-07-29
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 15, 2021, págs. 342-359es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.5432
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10996
dc.description.abstractOnline learning systems owing to their nature are free of restrictions of time or place and can prove to be a useful platform for students where they can continue their studies when it is not possible for them to go to a university in person owing to different reasons. Such systems have also been used in Pakistan, particularly in private sector, for university and school education. This paper attempts to highlight various issues that the students are facing and the factors that have a significant effect on their online learning experience. We collected data through online questionnaires distributed to 1200 students enrolled in six private universities in Pakistan. This study employed the Structure Equation Modelling (SEM) to examine factors that influenced online learning. The results showed that teaching and professional behaviour, course instructional planning and methodology and online connectivity were significantly positively associated with online learning. With the identification of key factors that affects online learning of students, it will be more helpful to provide improved services for effective student leaning. Other crucial implications and a way forward are also discussed in the paper.es_ES
dc.description.abstractLos sistemas de aprendizaje en línea, por su naturaleza, están libres de restricciones de tiempo o de lugar y pueden resultar una plataforma útil para los estudiantes en la que pueden continuar sus estudios cuando no les es posible ir a una universidad en persona por diferentes razones. Esos sistemas también se han utilizado en el Pakistán, en particular en el sector privado, para la educación universitaria y escolar. Este artículo intenta destacar varios problemas que enfrentan los estudiantes y los factores que tienen un efecto significativo en su experiencia de aprendizaje en línea. Recopilamos datos a través de cuestionarios en línea distribuidos a 1200 estudiantes matriculados en seis universidades privadas en Pakistán. Este estudio empleó el Modelado de Ecuación de Estructura (SEM) para examinar factores que influyeron en el aprendizaje en línea. Los resultados mostraron que la enseñanza y el comportamiento profesional, la planificación y metodología de la enseñanza de cursos y la conectividad en línea se asociaban significativamente positivamente con el aprendizaje en línea. Con la identificación de los factores clave que afectan el aprendizaje en línea de los estudiantes, será más útil ofrecer mejores servicios para una efectiva formación de los estudiantes. En el documento también se examinan otras consecuencias cruciales y un camino a seguir.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectOnline learninges_ES
dc.subjectPakistanes_ES
dc.subjectStructural Equation Modelinges_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.titleFactors influencing online learning of university students under the covid-19 pandemices_ES
dc.title.alternativeFactores que influyen en el aprendizaje en línea de estudiantes universitarios bajo la pandemia covid-19es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional