Show simple item record

dc.contributor.authorReyes-Tejedor, M. 
dc.date.accessioned2021-06-18T10:27:36Z
dc.date.available2021-06-18T10:27:36Z
dc.date.issued2020-07-29
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 15, 2021, págs. 248-259es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.5365
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10977
dc.description.abstractIn this article, I set out to demonstrate the need for a student-centred model, which would enable students, through the proper effective use of ICT, to develop critical awareness, creativity, and knowledge. However, this process must be mediated by a teacher who is competent in the use of ICT and knows how to get the most out of them, so that teaching becomes more than merely a "container" of content. This paper presents a brief chronological overview of the events of the pandemic and its most immediate consequences of moving from face-to-face teaching to online delivery in such a short space of time. Finally, it will review the actions carried out by the Universidad Pablo de Olavide, in Seville, in the field of training and innovation.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo he tratado de evidenciar la necesidad de que se opte de manera definitiva por un modelo centrado en el alumno de manera que sean ellos los que a través de las TIC y el buen uso de éstas se conviertan en personas con sentido crítico, con creatividad y conocimiento. Pero en este proceso se hace fundamental la mediación del docente que debe conocer no ya las TIC sino cómo se le puede sacar el máximo partido para que la docencia no sea un mero "contenedor" de contenidos. Se expondrá una breve reseña cronológica de los acontecimientos de la pandemia y las consecuencias más inmediatas al pasar de una enseñanza de carácter presencial a otra online en tan poco tiempo. Y finamente se reseñarán las actuaciones en el ámbito de la formación e innovación llevada a cabo dese la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla (UPO).es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAssessmentes_ES
dc.subjectTraininges_ES
dc.subjectInnovationes_ES
dc.subjectE-learninges_ES
dc.subjectICTes_ES
dc.titleStrategies for university training and innovation in times of pandemices_ES
dc.title.alternativeEstrategias para la formación e innovación universitarias en tiempos de pandemiaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional