Show simple item record

dc.contributor.authorMariño, Sonia I.
dc.contributor.authorPagnoni, Verónica
dc.date.accessioned2021-06-14T07:47:43Z
dc.date.available2021-06-14T07:47:43Z
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 13, 2020, págs. 177-194es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.4606
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10776
dc.description.abstractEl artículo expone la evaluación de Accesibilidad Web (AW) móvil realizada a un portal educativo orientado a la formación docente superior no universitaria. Se sintetizan las herramientas de análisis de accesibilidad considerando el sistema operativo sobre el cual funcionan y se resumen aquellas relevadas. Se seleccionan las aplicaciones a utilizar teniendo en cuenta la tecnología móvil usada y las que se estiman de mayor utilidad para los usuarios con discapacidad visual. Para este estudio se eligieron tres páginas del portal educativo por considerarlas las más representativas. Las evaluaciones se realizaron en el período agosto-octubre de 2018, utilizando herramientas que permiten la revisión automática y manual, para lograr una validación integral. Los resultados presentados indican la importancia de continuar con estas acciones con la finalidad de concientizar en lo relevante de incorporar los estándares de la accesibilidad en los productos software, como son los portales educativos.es_ES
dc.description.abstractThe article exposes the evaluation of Mobile Web Accessibility (AW) made to an educational portal oriented to non-university higher teacher training. Accessibility analysis tools are synthesized considering the operating system on which they work and summarize those relieved. The applications to be used are selected taking into account the mobile technology used and those that are considered most useful for visually impaired users. For this study, three pages of the educational portal were chosen because they are considered the most representative. The evaluations were carried out in the period August-October 2018, using tools that allow automatic and manual review, to achieve a comprehensive validation. The results presented indicate the importance of continuing with these actions in order to raise awareness of the importance of incorporating accessibility standards in software products, such as educational portals.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAccesibilidades_ES
dc.subjectAccesibilidad Webes_ES
dc.subjectPortal educativoes_ES
dc.subjectInclusión digitales_ES
dc.subjectDispositivos móvileses_ES
dc.subjectDiscapacidad visuales_ES
dc.titleAccesibilidad Web en Dispositivos móviles. Evaluación de un portal educativo de alcance nacionales_ES
dc.title.alternativeWeb Accessibility in Mobile Devices. Evaluation of an educational portal of national scopees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional