Show simple item record

dc.contributor.authorMorales-Salas, Rubí Estela
dc.contributor.authorInfante-Moro, Juan Carlos
dc.contributor.authorGallardo-Pérez, Julia
dc.date.accessioned2021-06-14T07:19:07Z
dc.date.available2021-06-14T07:19:07Z
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 13, 2020, págs. 126-142es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.4593
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10769
dc.description.abstractThis paperdesigns an instrument (in Checklist format) to evaluate any platform as a Virtual Learning Environment (VLE) and shows the results of the evaluation of a learning environment through this instrument, in this case, the analyzed environment are the spaces that the Virtual Learning Environment of the Department of Virtual Education of the University of Granma (Cuba) has. The instrument is designed in response to four spaces or general indicators: Information Space, Mediation/Interaction Space, Instructional Design Space and Exhibition Space, in order to identify weaknesses to take actions towards the improvement of the platform and virtual interaction between the advisor and the students, and create strategies that help to reduce or eliminate them to contribute to the improvement of courses designed for virtual learning environments.es_ES
dc.description.abstractEste artículo diseña un instrumento (en formato Lista de cotejo) para evaluar cualquier plataforma como un Ambiente Virtual de Aprendizaje (AVA) y muestra los resultados de la evaluación de un ambiente de aprendizaje a través de este instrumento, en este caso, el ambiente analizado son los espacios con los que cuenta el Ambiente Virtual de Aprendizaje del Departamento de Educación Virtual de la Universidad de Granma (Cuba). El instrumento se diseña respondiendo a cuatro espacios o indicadores generales: Espacio de Información, Espacio de Mediación/Interacción, Espacio de Diseño Instruccional y Espacio de Exhibición, con el fin de identificar debilidades para tomar acciones hacia la mejora de la plataforma y la interacción virtual entre el asesor y los alumnos, y crear estrategias que ayuden a aminorarlas o eliminarlas para contribuir a la mejora de los cursos diseñados para ambientes virtuales de aprendizaje.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectVirtual Learning Environments (VLEs)es_ES
dc.subjectLearning systemes_ES
dc.subjectAnalysises_ES
dc.subjectUniversityes_ES
dc.subjectICT-Educationes_ES
dc.titleEvaluation of virtual learning environments. A management to improvees_ES
dc.title.alternativeEvaluación de ambientes virtuales de aprendizaje. Una gestión para mejorares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional