Show simple item record

dc.contributor.authorSánchez-Sandoval, Yolanda
dc.contributor.authorVizcaya, Elena
dc.contributor.authorMelero, Sandra
dc.contributor.authorVerdugo, Laura
dc.date.accessioned2021-06-10T09:58:59Z
dc.date.available2021-06-10T09:58:59Z
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 12, 2019, págs. 217-232es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.3655
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10728
dc.description.abstractRecent studies have shown that gender stereotypes are not sensitive to social changes. There is a gap in how gender is treated in college. This study is part of an innovation project to improve teaching quality in university. We aim to analyze the presence of gender stereotypes related to at-risk childhood in a sample of 113 university students. Most students considered that some circumstances, like substance consumption, are more likely in boys. On the contrary, they think that looking after siblings or anxiety are more common in girls. Results show the need to incorporate the gender perspective into universities. The special needs of the at-risk girls require further research and specialized traininges_ES
dc.description.abstractEstudios recientes han mostrado que los estereotipos de género no son sensibles a los cambios sociales. Hay un vacío sobre cómo el género es tratado en la educación universitaria. Este estudio se enmarca en un proyecto de innovación para la mejora de la calidad docente en la universidad. Pretendemos analizar la presencia de estereotipos de género relacionados con menores en riesgo en una muestra de 113 universitarios. La mayoría de los estudiantes considera que algunas circunstancias, como el uso de sustancias, son más probables en chicos. Por el contrario, piensan que el tener que cuidar de los hermanos o la ansiedad son más comunes en chicas. Los resultados muestran la necesidad de incorporar la perspectiva de género en las universidades. Las necesidades de las chicas en riesgo requieren más investigación y formación especializada.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGender Stereotypeses_ES
dc.subjectPsychosocial Riskses_ES
dc.subjectChildhoodes_ES
dc.subjectAdolescencees_ES
dc.subjectHigh Educationes_ES
dc.titleGender stereotypes among Spanish university students about psychosocial risks in childhoodes_ES
dc.title.alternativeEstereotipos de género en universitarios españoles sobre el riesgo psicosocial en la infanciaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional