Show simple item record

dc.contributor.authorAlshammari, Sahal R.
dc.date.accessioned2021-06-10T08:26:45Z
dc.date.available2021-06-10T08:26:45Z
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 12, 2019, págs. 153-168es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.doi10.46661/ijeri.3809
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10722
dc.description.abstractThis paper explores the effectiveness of data driven learning approach in teaching prepositions to Arab learners. English prepositions have been reported to be a typical feature to learn by the Arab ESL learners. Moreover, intermediate or advance level learners have also reported their difficulties in the usage of English prepositions; reasons might be perceptual and cultural differences bet the two language communities. Teacher trained materials prepared from online resources along with TPP corpus, the aim of the present study was to compare DDL and traditional prescriptive rule based method of grammar teaching. Two distinct classes; experimental (n = 41) and control (n = 19) groups were formed who were study English major. Standardized test was conducted as a pre-test to ensure participants equal level of proficiency in using prepositions. During the study duration for a semester, experimental group was exposed to teacher-prepared materials along with TPP to see prepositions in context. Moreover they were asked to explore further through the prepared materials to reinforce their learning from the data. A post-test was administered at the end of the course. The results showed that the experimental group outperformed the control group. It was found that learners' active role to direct their own learning process caused this encouraging outcome and better learning experience for the learners.es_ES
dc.description.abstractEste documento explora la efectividad del enfoque de aprendizaje basado en datos en la enseñanza de preposiciones para estudiantes árabes. Se ha informado que las preposiciones en inglés son un rasgo característico que los estudiantes árabes de ESL deben aprender. Además, los estudiantes de nivel intermedio o avanzado también han informado sobre sus dificultades en el uso de preposiciones en inglés; Las razones pueden ser las diferencias perceptivas y culturales entre las dos comunidades lingüísticas. El objetivo del presente estudio fue comparar sustancias formadas por docentes preparadas a partir de recursos en línea junto con el corpus de TPP, para comparar el método de enseñanza de gramática basado en reglas prescriptivas tradicionales y DDL. Dos clases distintas; Se formaron grupos experimentales (n = 41) y de control (n = 19) que estudiaban inglés principal. La prueba estandarizada se realizó como una prueba previa para garantizar a los participantes el mismo nivel de competencia en el uso de preposiciones. Durante la duración del estudio durante un semestre, el grupo experimental fue expuesto a materiales preparados por el profesor junto con TPP para ver las preposiciones en contexto. Además, se les pidió que exploraran más a través de los materiales preparados para reforzar su aprendizaje a partir de los datos. Se administró una prueba posterior al final del curso. Los resultados mostraron que el grupo experimental superó al grupo de control. Se encontró que el rol activo de los estudiantes para dirigir su propio proceso de aprendizaje causó este resultado alentador y una mejor experiencia de aprendizaje para los estudiantes.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectESL learninges_ES
dc.subjectArab learnerses_ES
dc.subjectDDLes_ES
dc.subjectPrepositiones_ES
dc.subjectCorpuses_ES
dc.titleData Driven Learning and teaching of prepositions in ESL: A study of Arab learnerses_ES
dc.title.alternativeAprendizaje basado en datos y enseñanza de preposiciones en ESL: un estudio de estudiantes árabeses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional