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dc.contributor.authorLópez Catalán, Luis 
dc.contributor.authorLopez-Catalan, Blanca 
dc.contributor.authorDelgado-Vázquez, Ángel M 
dc.date.accessioned2021-06-04T08:07:06Z
dc.date.available2021-06-04T08:07:06Z
dc.date.issued2018-11-13
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 11, 2019, págs. 47-59es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10538
dc.descriptionURL del artículo en la web de la Revista: https://www.upo.es/revistas/index.php/IJERI/article/view/2935es_ES
dc.description.abstractThis study analyzes the diffusion that the main Spanish universities carry out in their corporate web pages in relation to the e-learning programs, both semi-online and online. The objective is to know if this diffusion takes into account the communication of methodological aspects and trends that could be differentiators of an innovative offer. To this end, the most prestigious Spanish universities (public and private) have been selected, as well as those relevant in the field of e-learning. Subsequently, using the methodology "Counting methods" (Law, Qi and Buhalis, 2010), (translated into Spanish as method of itemization), the websites of each of the 689 programs offered have been analyzed. The research allows identifying the common variables used in the web promotion of all universities, and contrasts the presence of the main trends in e-learning as differentiating elements of a competitive offer.es_ES
dc.description.abstractEste estudio analiza la difusión que las principales Universidades españolas realizan en sus páginas webs corporativas en relación a los programas de e-learning, tanto semipresenciales como online. El objetivo es conocer si esta difusión toma en consideración la comunicación de los aspectos metodológicos y de tendencias que podrían ser diferenciadores de una oferta innovadora. Para ello se han seleccionado las Universidades Españolas de mayor prestigio (públicas y privadas), así como aquellas relevantes en el ámbito del e-learning. Posteriormente, utilizando la metodología "Counting methods" (Law, Qi y Buhalis, 2010) (traducido al español como método de contabilización de elementos) se han analizado las webs de cada uno de los 689 programas ofertados. La investigación permite identificar las variables comunes utilizadas en la promoción web de todas las Universidades, y contrasta la presencia de las principales tendencias en e-learning como elementos diferenciadores de una oferta competitiva.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectE-learninges_ES
dc.subjectOn-linees_ES
dc.subjectE-learning trendses_ES
dc.subjectPostgraduatees_ES
dc.subjectItem accounting methodologyes_ES
dc.titleWeb promotion, innovation and postgraduate e-learning programses_ES
dc.title.alternativePromoción web, innovación y programas de postgrado en e-learninges_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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