Show simple item record

dc.contributor.authorNaranjo Crespo, María
dc.contributor.authorBelando Montoro, Maria R.
dc.date.accessioned2021-06-01T06:42:46Z
dc.date.available2021-06-01T06:42:46Z
dc.date.issued2018-07-05
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 10, 2018, págs. 232-242es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10475
dc.descriptionURL del artículo en la web de la Revista: https://www.upo.es/revistas/index.php/IJERI/article/view/2811es_ES
dc.description.abstractThe general scope of this work is to construct an objective test for the measurement of the academic performance of the students of the Degree in Pedagogy of the Complutense University of Madrid. For this, quantitative methodology has been used, adopting a structured approach that allows identifying the general patterns that characterize our population. We began with a weighing of the relative importance of each of the subjects or contents of the subject, and then the number of items in the test was determined and then distributed, taking into account the relative importance of each topic. The results show that the test accurately measured the performance of the students of the Degree in Pedagogy, in one of the compulsory subjects of the curriculum. As future research lines, it is suggested the construction of other similar tests for other subjects and courses of the degree in Pedagogy, as well as contrasting the results of students with other measures about the selfefficacy of the teachers themselves, for its close relationship with the academic performance of the students.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo general de este trabajo es construir una prueba objetiva para la medición del rendimiento académico del alumnado del Grado de Pedagogía de la Universidad Complutense de Madrid. Para ello se ha utilizado metodología cuantitativa, adoptando un enfoque estructurado que permita identificar los patrones generales que caracterizan a nuestra población. Se comenzó con una ponderación de la importancia relativa de cada uno de los temas o contenidos de la asignatura y, a continuación, se determinó el número de ítems de la prueba para después repartirlos teniendo en cuenta la importancia relativa de cada tema. Los resultados muestran que prueba medía con precisión el rendimiento del alumnado del Grado en Pedagogía, en una de las asignaturas obligatorias del plan de estudios. Como futuras líneas de investigación, se sugiere la construcción de otras pruebas similares para otras asignaturas y cursos del grado de Pedagogía así como contrastar los resultados de los estudiantes con otras mediciones acerca de la autoeficacia de los propios docentes, por su estrecha relación con el rendimiento académico de los estudiantes.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAcademic performancees_ES
dc.subjectUniversityes_ES
dc.subjectPedagogyes_ES
dc.subjectMeasurementes_ES
dc.subjectObjective testes_ES
dc.titleConstruction of an objective test for measuring academic performance of the students of the Degree in Pedagogyes_ES
dc.title.alternativeConstrucción de una prueba objetiva para la medición del rendimiento académico del alumnado del Grado de Pedagogíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional