Show simple item record

dc.contributor.authorFigueredo Canosa, Victoria
dc.contributor.authorOrtiz Jiménez, Luis
dc.date.accessioned2021-05-28T08:05:34Z
dc.date.available2021-05-28T08:05:34Z
dc.date.issued2017-11-16
dc.identifier.citationIJERI: International journal of Educational Research and Innovation, ISSN-e 2386-4303, n. 9, 2018, págs. 46-71es_ES
dc.identifier.issn2386-4303
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10433/10381
dc.descriptionURL del artículo en la web de la Revista: https://www.upo.es/revistas/index.php/IJERI/article/view/2508es_ES
dc.description.abstractCon la implantación del Espacio Europeo de Educación Superior, las Universidades españolas asumen nuevas responsabilidades dirigidas a promover la adquisición de competencias cívicas que favorezcan la ciudadanía intercultural. En este estudio describimos y analizamos la titulación de Grado en Educación Primaria en Andalucía con el objetivo de identificar aquellos aspectos que favorecen la adquisición de competencias interculturales. Abordamos este objetivo desde un diseño metodológico cualitativo de corte descriptivo-interpretativo. Utilizamos como técnica de investigación el análisis documental estructurado en 6 dimensiones. En base a los resultados obtenidos concluimos que las referencias a la diversidad cultural en los diseños curriculares son escasas, no se aprecia un tratamiento transversal de las competencias interculturales, ni una planificación y coordinación en relación al proceso de adquisición de las mismas.es_ES
dc.description.abstractWith European Higher Education Area implementation Spanish universities take on new responsibilities aimed at promoting the acquisition of civic competences that favor intercultural citizenship. In this study, we describe and analyze the Degree in Primary Education in Andalusia with the aim of identifying and analyzing those aspects related to work in contexts of cultural diversity. We have addressed this goal since a qualitative methodological design (descriptive and interpretive). We used as research technique the documentary analysis structured in 6 dimensions (Objectives, Competences, Contents, Learning Outcomes, Training Strategies and Evaluation Systems). Based on the results obtained, we conclude that references to cultural diversity in curriculum designs are scarce. There isn't transversal treatment of intercultural competences, neither a planning or coordination in relation to the process of acquiring from the samees_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Pablo de Olavidees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectFormación docentees_ES
dc.subjectDiseño curriculares_ES
dc.subjectInterculturalidades_ES
dc.subjectNecesidades formativases_ES
dc.titleProfesorado y DiversidadCultural: Análisis de la formación inicial del profesorado en interculturalidades_ES
dc.title.alternativeTeachers and Cultural Diversity: Analysis of initial teacher training in interculturalityes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional