Publication:
Modelo educativo y autogobierno valenciano 40 años de políticas educativas en la Generalitat

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2022-02-24
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Este artículo pretende explicar y analizar el desarrollo del modelo educativo valenciano en las últimas décadas, identificando también cuáles han sido sus resultados principales en términos de política pública. A tal fin se analizarán los principales hitos que marcan su desarrollo transitando por las diferentes etapas del autogobierno en paralelo a las grandes reformas legislativas que se han producido en España en materia de Educación.
This articleaims to explain and analyze the development of the valencian educationmodel in recent decades, also identifying what its main results have been in terms of public policy. To this end, the main milestones that mark its development will be analyzed, passing through the different stages of self-government in parallel to the major legislative reforms that have taken place in Spain in the field of Education.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
Lex social: revista de los derechos sociales, ISSN-e 2174-6419, Vol. 12, Nº. 1, 2022, págs. 324-346
Photography rights