Publication:
Influencia de las características sociodemográficas personales en el éxito empresarial en Perú

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2022-06-02
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Este estudio tiene como objetivo identificar las características sociodemográficas del propietario de una empresa o negocio que influyen en la consecución del éxito empresarial en Perú. Tomando la información de la Encuesta Nacional de Hogares sobre Condiciones de Vida y Pobreza del año 2018, se efectuaron estimaciones econométricas con el método de los Mínimos Cuadrados Ordinarios. Concebido el éxito empresarial como la magnitud de la ganancia obtenida, los resultados econométricos indican que su consecución está condicionada por el género, la edad, los años de educación alcanzada, el estado de salud, el estado civil, el número de hijos, la pertenencia a una red social, la autopercepción étnica, la persistencia empresarial y la intensidad en el uso del internet. Asimismo, el logro del éxito empresarial también está influenciado por factores considerados como variables de control en este estudio, como son el tamaño de la empresa, el uso de sistemas contables y la localización regional y zonal
This study aims to identify the business owners’ sociodemographic characteristics that influence the achievement of business success in Peru. Using data from the 2018 National Household Survey on Living Conditions and Poverty, econometric estimates were made with the Ordinary Least Squares method. Considering the success of a business as the magnitude of the profit obtained, the econometric results indicate that its achievement is conditioned by gender, age, years of education achieved, state of health, marital status, number of children, belonging to a social network, ethnic self-perception, business persistence and intensity of internet use. Likewise, the achievement of business success is also influenced by factors considered as control variables in this study, such as the size of the company, the use of accounting systems and the regional and zonal location
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
Revista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, ISSN-e 1886-516X, Vol. 33, 2022, págs. 326-352
Photography rights