Publication:
Nuevas fuentes grabadas en la obra de Juan de Sevilla y Alonso Cano

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2011
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
La presente contribución analiza y reflexiona sobre el impacto de cinco nuevas fuentes grabadas en la obra de los pintores granadinos Juan de Sevilla y Alonso Cano. Ambos artistas recurrieron a la misma estampa de Paul Pontius El Matrimonio místico del venerable Hermann-Joseph sobre composición de Van Dyck para ingeniar sus respectivas obras pictóricas; Juan de Sevilla para sus Desposorios de la Virgen del Convento de San Antón de Granada y el Racionero para su Visión de San Juan Evangelista de la Wallace collection de Londres, procedente del desaparecido retablo de Santa Paula de Sevilla.
This paper explores the impact of five new sources recorded in the work of the painters Juan de Sevilla and Alonso Cano from Granada. Both artists drew on the same engraving by Paul Pontius,The Mystical Marriage of the Blessed Hermann Joseph, based on a composition of Van Dyck¿s, for their own paintings: The Betrothal of the Virgin by Juan de Sevilla, from the Convent of St. Anton of Granada,and Cano¿s Vision of St John the Evangelist,from the Wallace Collection in London, part of the now lost altarpiece from the Convent of St Paula in Seville.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Atrio: Revista de historia del arte nº 17 (2011), p. 5-16
Bibliographic reference
Atrio: Revista de historia del arte nº 17 (2011), p. 5-16
Photography rights