Publication:
La imagen de Rosa Luxemburg en la prensa madrileña (1899-1922)

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2020-01-30
Reading date
Event date
Start date of the public exhibition period
End date of the public exhibition period
Advisors
Authors of photography
Person who provides the photography
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Pablo de Olavide
Export
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
Uno de los pocos canales a través de los cuales la población madrileña pudo informarse y conocer a Rosa Luxemburg de manera (casi) instantánea fueron los periódicos. Estos, como ha demostrado la teoría de la agenda-setting, acaban influyendo en la opinión pública al resaltar y describir de determinadas formas los temas y las personas. Debido a ello, resulta de interés conocer qué imagen dieron los periódicos de Luxemburg, qué aspectos de ella destacaron y cómo la describieron para tener una aproximación a cómo la ciudadanía la percibió y qué conoció sobre ella.
One of the few channels through which the population of Madrid could get information and meet Rosa Luxemburg in an (almost) instantaneous way were the newspapers. These, as the theory of agenda-setting has shown, influence public opinion by highlighting and describing subjects and people in certain ways. Because of this, it is interesting to know what the image of Luxemburg was in the newspapers, what aspects of her were highlighted and how they described her in order to have an idea of how citizens perceived her and what they knew about her.
Doctoral program
Related publication
Research projects
Description
Bibliographic reference
Revista internacional de pensamiento político, ISSN 1885-589X, Nº. 14, 2019, págs. 81-104
Photography rights