Pacioli, algebra and double entry. How accounting history can augment one’s teaching

2022-12-23
Universidad Pablo de Olavide
De Computis published this paper in June 2021. It explains how and why Pacioli probably used his mathematical skills when investigating the Venetian Method of bookkeeping, and it also indicates how this interpretation of Pacioli’s treatise gives a more logical introduction of accounting to a student.
De Computis publicó este artículo en junio de 2021. En él se explica cómo y por qué Pacioli probablemente utilizó sus conocimientos matemáticos al investigar el método veneciano de contabilidad, y también se indica cómo esta interpretación del tratado de Pacioli ofrece una introducción más lógica de la contabilidad a un estudiante.
De Computis: Revista Española de Historia de la Contabilidad, ISSN-e 1886-1881, Vol. 19, Nº. 2, 2022, págs. 149-152